Skellefteå Kraft

Teknisk Support - Mejlsvar E-mobilitet

Uppdaterad

Ansvarig för guide: Teknisk Support

Berörda avdelningar: Teknisk Support & E-mobilitet

Innehåll: Mejlsvar till kund & leverantör


Innan du hanterar ett mejl säkerställ att du har inlagt funktionsbrevlåda "tekniskladdsupport@skekraft.se" att mejla ifrån. 

Samt att du skapat en mejlsignatur för E-mobilitet - se min inlagda bild nedan i denna guide.

Hur vi kan svara OKQ8:

Problembeskrivning "NO CONNECTION"

- Svaret kan då vara "Hej, Laddare är online" - om laddaren är online, om den inte skulle vara online kan ni följa denna guide https://skekraftsupport.kb.kundo.se/guide/teksup-publika-laddstationer-arbetssatt-e-mobilitet

Problembeskrivning "DISABLED"

- Svaret kan då vara "Hej, Kan ej se något fel med denna laddare" - om vi ej ser något avvikande då såklart. Hanteras på annat sätt om det skulle vara något avvikande, följ guiden som finns länkad ovan. 

Problembeskrivning "FREE"

- Här behöver vi ej ge något svar till OKQ8 eftersom problembeskrivningen ej är en felanmälan. Om vi ser något avvikande för laddaren så kan vi skapa ett ärende vid sidan av, och då avsluta ärendet med problembeskrivning "FREE".

Problembeskrivning "IN USE"

- Eftersom inte detta heller är en direkt felanmälan så kan vi hantera det på samma vis som problembeskrivning "FREE". Vi kontrollerar att laddaren ser okej ut och avslutar ärende, utan att ge OKQ8 något svar. 

Problembeskrivning "FAULT"

- Kontrollera laddaren för att se om det är något uppenbart fel. Se ifall prestationen för laddaren är avvikande med många 0-transaktioner eller många felkoder. 

- Se ifall något av uttagen är offline. 

- Om vi tycker att laddaren presterar bra och vi kan ej se något avvikande så svarar vi OKQ8 "Hej, Kan ej se något fel med denna laddare."

- Är något avvikande, kan ni gå igenom denna guide: https://skekraftsupport.kb.kundo.se/guide/teksup-publika-laddstationer-arbetssatt-e-mobilitet


Mejl till Delta/Alpitronic - vi formulerar och skriver på samma vis till Delta & Alpitronic:

Då vi skapar ett ärende mot Delta eller Alpitronic så mejlar vi dem till EVCS.Service@deltaww.com - om det är Delta & support@hypercharger.it - om det är Alpitronic. 

Ett exempel på hur det kan se ut: 

- Vi skriver först vilken laddare det gäller genom att kopiera från rubriken och klistra in i mejlet.

- Vi skriver sedan vad felärendet gäller, vi kan även här klistra in skärmdump från Hyperlog eller Virta om det exempelvis är specifika felkoder vi vill få med eller många 0-transaktioner. 

- Sedan avslutar vi mejlet med att skriva adressen samt om det är i Sverige eller Danmark.

Vi kopierar adressen från adressfliken i Lime:

- Efter vi skickat mejlet vill vi spara det vi skrivit under dokumentnamn, följ guiden som finns länkad ovan för att se hur du gör det. 

- Vi kan sedan parkera ärendet i Lime i ungefär 1 vecka i väntan på svar av leverantör ( beroende på ärende ). 

Klart!

warning Created with Sketch.