Teksup - Mejlsvar laddboxar
Ansvarig för guide: Teknisk Support
Berörda avdelningar: Teknisk Support
Innehåll: Mejlsvar som Teknisk Support använder
Alla mail vi mailar till kund ska sparas i lime på kundens affärskort!
Installation Bravida:
Ämne: Installation laddbox och lastbalanserare
Hej!
Har en standardinstallation av en | ___ Wallbox 11kW + Perific ___ Lastbalansering till denna kund.
Kund|
Adress|
Postadress|
Telefon|
Epost|
Märk sedan fakturan med:
Laddbox skickas till kund inom 10 arbetsdagar.
Vänligen kontakta kund så snart ni kan för att boka in installation.
Skickar vi mail till Bravida får det inte vara mellanrum mellan | och kommande uppgifter i orderbekräftelsen ovan. Se exempel nedan:
|Rätt
| Fel
Referensen på fakturan där det står "Märk sedan fakturan med:" Där är det viktig att vi skriver LA- innan för att inladdningen i vårt system ska bli rätt när fakturorna ska läsas in automatiskt.
Vid byte av produkt från ChargeAmps:
Mail till kund:
Hej ___,
Jag har just fått svar från ChargeAmps och de kommer att skicka ____ till dig. Jag har bokat elektriker som kommer kontakta er för tidsbokning.
Vänligen säkerställ att ni har fått hem er produkt innan ni bokar tid med installatören.
Om ChargeAmps vill ha tillbaka den felande delen så kommer det finnas en retursedel tillsammans med reservdelen. Retursedel finns då i plastfickan på kartongen, alternativt i kartongen.
Packa då ihop den felande delen i den förpackning som den nya delen kom i. Klistra sedan på retursedeln och lämna paketet på närmsta postombud.
Medföljer ingen retursedel får ni vänligen kassera den felande delen.
Mail till installatör:
Hej,
Denna kund kommer få ett/en ny _____ skickat till sig för utbyte. Kan ni vänligen kontakta kund och boka tid för detta byte?
Vänligen säkerställ att kunden fått hem ersättningsprodukten innan ni bokar tid.
Efter ni gjort bytet packa då ihop den felande delen snyggt i den förpackning som den nya delen kom i. Ring sedan oss på 0910-77 29 66 och meddela det nya serienumret och pinkoden så rätt ____ ligger inne i systemet. Går det inte att ringa vänligen maila oss istället med kundens uppgifter, serienummer och pinkod till teknisksupport@skekraft.se eller testa ringa igen senare.
Lämna den felade delen hos kunden så kunden kan skicka tillbaka denna till ChargeAmps om de vill ha tillbaka produkten.
Märk fakturan med: Case id ____
Teckna avtal vid fakturering:
Har kunden ett fast avtal eller en pågående kampanj och vi är osäkra om vi kan teckna om avtal kan vi skicka någon av dessa mail:
Kund har ett fast avtal:
Hej____,
Ser att ni nu har installerat en laddbox hemma hos er. Där ingår det ett rörligt avtal med 100kr i avdrag per månad i 3 år. Däremot ser jag att ni har ett fast avtal fram till ______.
Detta avdrag går bara att ta del av på ett rörligt avtal och vi vill inte att ditt fasta avtal ska brytas så du får en straffavgift. Såklart får du ta del av detta avtal när ditt fasta löper ut så det är bara att kontakta oss ungefär en månad innan ditt fasta löper ut så du får ta del av detta avtal.
Återkom i detta mail hur ni vill gå tillväga.
Kund har en pågående kampanj:
Hej____,
Ser att ni nu har installerat en laddbox hemma hos er. Där hade ni önskat avtalet som ingår med 100kr i avdrag per månad i 3 år. Däremot ser jag att ni har ett kampanj på ert nuvarande avtal fram till ______. Dessa avtal går inte ett kombinera med varandra, så vill ni att vi lägger in avtalet som ingår med laddboxen med start i nästa månads bryt, eller vill ni ta del av det avtalet när kampanjen löper ut kan vi lägga in de redan nu eller om ni kontaktar oss ca en månad innan kampanjen ni har idag löper ut.
Återkom i detta mail hur ni vill gå tillväga.
Eller
Hej.
Tack för att du beställt en laddbox ifrån oss.
Jag ser att du i din beställning önskade att ta del utav vår rabatt där vi drar bort 100 kr ink moms på din faktura under 3 år.
Detta avdrag går inte att kombinera med andra rabatter. Jag ser att du i dagsläget har en rabatt på -X öre/kWh ink moms samt rabatt på månadsavgiften 49 kr ink moms, denna rabatt gäller till 202X-XX-XX.
Önskar du att vi tecknar in laddbox-rabatten när din nuvarande rabatt löpt ut 202X-XX-XX eller vill ni att vi startar upp den nya rabatten så snart som möjligt?
Vänligen återkom så tecknar vi in rabatten åt dig.
Önskar dig en fin dag!
Om kunden har valt avbetalning:
Vi har skapat upp en faktura som kommer skickas ut till dig, denna behöver du inte betala då du har valt en avbetalningsplan via SVEA som vi har lagt upp.
Vänligen godkänn betalningen hos SVEA gnom att signera avtalet med bank - ID via länken på sms: et du fått från SVEA och betala sedan månadsvis till dem.
Vi måste nämligen skicka ut en faktura som vi sedan använder som underlag till skatteverket så du kan se din faktura som ett kvitto.
Otydligt var boxen ska skickas:
Hej,
Ser att du bor på en annan adress mot för där du har önskat installationen av din laddbox.
Vi skickar nämligen ut laddboxen till närmsta bostombud, sen får du som kund hämta ut den och sen se till att den finns på platsen där installationen ska ske vid installationstillfället.
Så det jag undrar är om du vill ha den postad till
Återkom i detta mail var du önskar att vi skickar boxen
Vi saknar faktura för installation av laddbox (skickas till installatören):
Hej,
Vi saknar fakturan för installation av laddbox på adressen:
Om vi inte mottagit fakturan inom 7 dagar behöver vi fakturera kunden enligt standardinstallation och eventuella tillkommande kostnader från er kommer vi inte att ersätta.
Vi saknar faktura för installation av laddbox där kund anlitat egen installatör:
Hej,
Vi saknar fakturan från din installatör för installationen av din laddbox.
Eftersom du anlitat egen elektriker behöver du själv kontakta installatören och be den skicka fakturan till oss för att ta del av avdraget för grön teknik.
Om vi inte har mottagit fakturan inom 7 dagar kommer vi att fakturera dig för hela beloppet på laddboxen exklusive avdrag för grön teknik.
Kund vill avvakta med installation och nekar installation när elektriker hör av sig:
Hej,
Vi har fått information från installatören att du vill avvakta med installationen av din laddbox.
På grund av detta kommer vi inte kunna garantera att installationen utförs och behöver därför be dig att returnera boxen och får då återkomma med en ny beställning när installationen kan utföras.
I lådan finns en returfraktsedel, klistra den på lådan och lämna in hos postombud.
Skulle det saknas en returfraktsedel i din box kontakta oss på: 0910-77 29 66 så hjälper vi dig.
Du är välkommen att beställa en ny box vid ett senare tillfälle.
Ångrat köp av box via sälj där produkt ej lämnat vårt lager:
Hej ____ ,
Jag har blivit informerad utav min kollega att du ville ångra din beställning av ________ hos oss.
Vi har idag ångrat beställningen, laddboxen hade inte hunnit skickas ut så du kommer inte att debiteras någonting av denna ånger.
Tveka inte att återkomma vid frågor eller funderingar.
Önskar dig en fin dag!
Ångrat köp av box där produkt ej lämnat vårt lager:
Hej ____ ,
Tack för ditt mail,
Vi har idag ångrat beställningen, laddboxen hade inte hunnit skickas ut så du kommer inte att debiteras något för någonting av denna ånger.
Tveka inte att återkomma vid frågor eller funderingar.
Önskar dig en fin dag!
Ångrat köp av box där produkt skickats till kund som inte är uthämtad från postombud:
Hej ____ ,
Tack för ditt mejl,
Jag meddelar vårat lager att du ångrat ditt köp och att din laddbox kommer att skickas tillbaka till oss.
Hämtar du inte ut dina produkter från postombudet kommer den att skickas tillbaka till vårat lager.
Lämnar du kvar produkterna på postombudet kommer du få notiser att produkten ska hämtas ut, vill du skippa detta kan du plocka ut produkten, öppna upp paketet för att hitta en retursedel på insidan.
När du sedan öppnat upp paketet och hittat retursedeln kan du försluta paketet, klistra på retursedeln och lämna in paketet på postbudet på nytt.
Önskar dig en fin dag!
Ångrat köp av box där produkt skickats till kund:
Hej ____ ,
Tack för ditt mejl,
Jag meddelar vårat lager att du ångrat ditt köp och att din laddbox kommer att skickas tillbaka till oss.
Inne i paketet hittar du en retursedel som du kan använda för att skicka tillbaka produkterna.
När du sedan öppnat upp paketet och hittat retursedeln kan du försluta paketet, klistra på retursedeln och lämna in paketet på postbudet på nytt.
Har retursedeln löpt ut eller hittar du den inte är du varmt välkommen att kontakta oss så kan vi ta fram en ny åt dig.
Önskar dig en fin dag!
Mejl till lager vid ånger av köp:
Denna kund har ångrat sitt köp av _______ :
SO1000000
Namn Namnsson
Adress
12345 Ort
0701234567
mejl@mejl.se
När produkterna anlänt till lagret kan ni lägga tillbaka dessa på hyllan och sedan meddela oss att de är åter i lager.
Mailsvar till lager vid kredit av faktura:
Hej,
Vi kommer kreditera: SO100XXXX så den kommer komma in på ordern i D365 på nytt, men det är ingenting som ska skickas ut till kund.
Mail till lager företagsbeställning:
Hej,
____ skulle vilja beställa detta:
Namn på produkt och antal.
Skickas till:
Företagets namn
Gata 123
123 45 ort
Namn till kontaktperson
0701234567 - telefonnummer till kontaktperson
mail@mail.se - mail till kontaktperson
(Vill kunden ha godsmärkning eller liknade fyller vi även i detta)
Mail till lager vid beställning till Jönköping energi:
Hej,
Jönköping energi har beställt enligt nedan:
Namn på produkt och antal. (eventuell info om Jönköping energi beställt pall av laddare och de ska skickas direkt från ChargeAmps)
Gata 123
123 45 ort
Referens:
Märkning - Inköpsorder:
Godsmärkning - Fri rad: Lager - Ljungarum / Ladd
Kund står inte som ägare av fastighet vid köp av laddbox:
Hej.
Tack för din beställning av laddbox hos oss.
När jag skulle lägga upp din beställning hos oss noterade jag att du inte stod som ägare av fastigheten där laddboxen ska installeras.
För att skatteverket ska godkänna avdraget av grön teknik måste du stå som ägare av fastigheten vid installationstillfället.
Ibland när man nyligen köpt en fastighet kan det dröja innan detta syns i Creditsafe.
Om du äger fastigheten där boxen ska installeras ber vi dig återkomma med arrendeavtal eller ägarbevis av fastigheten.
Tveka inte att återkomma vid frågor eller funderingar.
Önskar dig en fin dag!
Tips vid problem med Wifi anslutning Laddbox:
Laddboxen behöver 2,4ghz nätverk för att kunna koppla upp mot Wi-Fi. Om din router skickar ut både 2,4 GHz och 5 GHz signaler kan du separera på dem genom att skapa ett gästnätverk. Kontrollera att du döpt ditt gästnätverk till något som tydligt skiljer sig från namnet på ditt ordinarie nätverk. Om namnen på nätverken är lika så kan det orsaka svårigheter för laddboxen när den ska ansluta sig till gästnätverket.
Om du upplever problem att koppla upp laddboxen kan du testa följande:
•Testa starta om laddaren via jordfelsbrytaren varje gång som du ska försöka ansluta den till internet på nytt.
•När du ska konfigurera laddboxen är det viktigt att du står nära laddboxen så att den behåller sin anslutning.
•Du kan också testa att koppla loss telefonen från ditt wifi utöver att sätta på flygplansläge, detta för att din telefon ska behålla uppkopplingen mot laddboxen och inte ansluta sig till wifi istället.
Det kan också vara så att du behöver en extender närmre laddboxen för att stärka signalen. Om signalstyrkan är svag är det lätt att enheten hamnar offline eller inte kan koppla upp sig alls.
Koppla upp laddbox mot mobil hotspot:
Koppla upp laddbox mot telefonens internetdelning:
iPhone:
1. Gå in på Inställningar i din Iphone
2. Tryck på Allmänt
3. Tryck på Om
4. Ändra telefonens namn till caconfig ( små bokstäver ).
5.Tryck på inställningar
6.Tryck internetdelning
7. Ändra Wi-Fi lösenordet på internetdelning till ca12345678
8. Bocka i rutan maximera kompatibilitet
9. Aktivera "Tillåt att andra ansluter". Är det redan aktivit kan du avaktivera och aktivera på nytt.
10. Gör en omstart av laddboxen och kontrollera att laddboxen får status online i portalen.
Android:
1.Gå in i inställningar
2.Tryck internetdelning och trådlös surfzon
3.Tryck mobilt hotspot
4.Tryck Konfigurera trådlös surfzon
5.Ändra namet på trådlös surfzon till caconfig
6.Ändra lösenordet till ca12345678
7.Tryck spara
8.Dubbelkolla så att internetdelningen sker på 2,4GHz
under ’’AP-band’’´
9. Starta upp den mobila hotspoten
10. Gör en omstart av laddboxen och kontrollera att laddboxen får status online i portalen.
Namn på internetdelning: caconfig
Lösenord: ca12345678