Skellefteå Kraft

Mejlsvar laddboxar

Uppdaterad

Vi saknar faktura för installation av laddbox (skickas till installatören):

Hej,

Vi saknar fakturan för installation av laddbox på adressen:

Om vi inte mottagit fakturan inom 7 dagar behöver vi fakturera kunden enligt standardinstallation och eventuella tillkommande kostnader från er kommer vi inte att ersätta.

Vi saknar faktura för installation av laddbox där kund anlitat egen installatör:

Hej,

Vi saknar fakturan från din installatör för installationen av din laddbox.

Eftersom du anlitat egen elektriker behöver du själv kontakta installatören och be den skicka fakturan till oss för att ta del av avdraget för grön teknik.

Om vi inte har mottagit fakturan inom 7 dagar kommer vi att fakturera dig för hela beloppet på laddboxen exklusive avdrag för grön teknik.

Kund vill avvakta med installation och nekar installation när elektriker hör av sig:

Hej,

Vi har fått information från installatören att du vill avvakta med installationen av din laddbox.

På grund av detta kommer vi inte kunna garantera att installationen utförs och behöver därför be dig att returnera boxen och får då återkomma med en ny beställning när installationen kan utföras.

I lådan finns en returfraktsedel, klistra den på lådan och lämna in hos postombud.
Skulle det saknas en returfraktsedel i din box kontakta oss på: 0910-77 29 66 så hjälper vi dig.

Du är välkommen att beställa en ny box vid ett senare tillfälle.

Installation Bravida:

Hej!

Har en standardinstallation av en |Halo Wallbox 11kW + Enegic Lastbalansering till denna kund.

Kund|
Adress|
Postadress|
Telefon|
Epost|

Laddbox skickas till kund inom 10 arbetsdagar.

Vänligen kontakta kund så snart ni kan för att boka in installation.

Laddbox Halo är offline: 

Hej,

Vi tackar så mycket för att du har valt att installera en laddbox via oss.
För att få ut full funktion är det viktigt att produkterna är anslutna på ditt Wi-Fi och vi har märkt att din Halo inte är uppkopplad hos dig.
Detta innebär att vi inte kan hjälpa på distans och effektstyrning via molntjänst fungerar inte som det ska.

Det som behövs är att du provar ansluta till nätverket hemma och bifogat i detta mail finns instruktioner hur man gör detta.
Nedan finns serienummer och lösenord till dina produkter.

Halo Wallbox( Offline )
Serienummer - 20M

Pin -  8

Felkällor Halo

- Ser du inte Halo nätverket prova starta om Halo genom Jordfelsbrytare och låt den starta upp
- Startar Halo upp och lyser led-ringen hela vägen runt?
- Sitter antennen för Wi-Fi i ordentligt?


Behöver du hjälp går det alltid återkomma till oss

Kontaktuppgifter till Skellefteå Kraft:
0910- 77 29 66

teknisksupport@skekraft.se

Ny konfigurering av Enegic:


Hej,

1. Ladda ner Appen Enegic

Användarnamn: "installatörens användarnamn"
Lösenord: Enegic
Logga in som användare: "kunds egna konto"

2. Gå till menyn, välj inställningar, ny enhet, konfigurera ny fysisk enhet.

3. Följ instruktionerna på appen, du kommer få upp 4 olika alternativ välj svart orangea ringarna.

Vid funderingar går det alltid kontakta oss!

Kontaktvägar
teknisksupport@skekraft.se. – Gemensam mail till avdelningen.
0910-772966 – Gemensamt nummer som vi försöker bemanna arbetstid

Enegic Support – 08-367723 ( Viktigt att meddela att det gäller Skellefteå Kraft )
https://enegic.com/checklista-vid-installation ( film för installation och konfigurering )

Svar om extra kostnader utöver standardinstallation:

Hej,

Här har ni kostnader från Bravida vid standardinstallation och vanligaste extrakostnaderna för installation av laddbox Halo.
Bifogat är också installationsmanual och guide för uppkoppling av Halo och Enegic.

Har även lagt in zonindelningen för att räkna ut extrakostnad för körning.

  • Zonindelning

Zon 1: stadskärna där Bravida finns etablerat med elavdelning + 30km radie, innebär maxresa om 60km – ingår i standardinstallationen
Zon 2: 30-50km radie – 650:-
Zon 3: 50-70km radie – 1000:-
Zon 4: över 70km – 1000:- + löpande ersättning enligt modell för serviceuppdrag. Vid denna typ av uppdrag ta en kontakt med oss.

  • Genomförande

Bravida använder tjänsten SparGIS från postnummerservice. Utgångspunkt är Bravidas eletableringar i Sverige, därifrån dras en ring med radie 30km.

De postnummer som finns inom ringen (med vissa undantag t.ex. skärgårdsområden el dylikt) ingår i zon 1.

Denna data har exporterats ur SparGIS till Excel där man kan se samtliga postnummer inom zonen.

Guide taggad med: mail mejl svar
warning Created with Sketch.