Skellefteå Kraft

Ta bort en försäljningsorder som blivit fel - D365

Uppdaterad

Bakgrund: Om det blivit någonting fel eller galet med en försäljningsorder så att man vill annullera/ ta bort så kommer en manual om det här nedan.


Viktigt: Det första som behöver göras är att titta på i vilken status försäljningsordern är.

Om den är i status Öppen order på både order och och inget i dokumentstatus innebär det att den är möjlig att direkt ta bort.

Skulle det vara så att den tex på dokumentstatus har följesedel så innebär det att artiklar är uttagna ur förråd och levererade till kund vilket innebär att förrådet behöver kontaktas.


1. Kontrollera vilken status din försäljningsorder som du vill har. I detta fall på bilden så är FO helt orörd vilket innebär att vi kan ta bort raderna och annullera försäljningsordern.

2. När du har klickat dig in på din FO kan du se status på både order och radnivå och är det ”Öppen order” överallt så markerar du raderna och klickar Ta bort och sedan klicka Ja när frågan om du är säker kommer upp.

3. Vi har nu tagit bort innehåller i Försäljningsordern och då återstår bara att Annullera själva ordern. 

Klicka på Försäljningsorder->Underhåll->Avbryt och sedan Ja när du får en efterföljande fråga.

4. Nu har Försäljningsordern status annullerad och innehållet borttaget då har du möjlighet att ta bort den helt om du inte vill ha kvar den i din ”lista”.

Markera raden klicka sedan Ta bort och Ja på den efterföljande frågan så försvinner den.

 Eftersom att laddboxflödet är ett samspel med Lime så behöver samma process göras där.

5. Gå då in på kundens affärskort i lime

6. Öppna upp fliken affärsartiklar längst ner på sidan.

7. Markera artikeln/ artiklarna som ska bort och tryck sedan på - ikonen


Klart!

Guide taggad med: artickel D365 fel justera lime ta bort
warning Created with Sketch.