Teksup - Lägga ärende mot ChargeAmps
Ansvarig för guide: Teknisk Support
Berörda avdelningar: Teknisk Support
Innehåll: Hur vi lägger ett ärende till ChargeAmps efter vi haft en dialog med kund.
1. Börja med att logga in med vårt gemensamma inlogg på ChargeAmps zenddesk
2. Gå till "Skicka en förfrågan" högst upp till höger på sidan.
3. Fyll sedan i alla fält du har information kring, ju mer information vi ger till ChargeAmps vid första kontakt bidrar med en lättare och snabbare felsökning för alla inblandade.
4. I ämnes raden fyller du i relevant beskrivning av ärendet.
5. Under beskrivningen skriver du en utförlig beskrivning till vad problemet är, vad vi har bett kunden testat samt vad kunden testat innan. Under beskrivningsrutan går det även att lägga in bilagor som bilder eller liknande som kan underlätta med en felsökning, som bild på grafer/trasig del eller något som kan hjälpa felsökning.
Vi fyller alltid i vårt namn så vi kan fråga upp om information är formulerat på ett sätt man inte förstår eller något som är missat. Vi skriver även Hej i början då ChargeAmps även är våra kollegor och vi vill ha en bra dialog😊
6. När du sedan fyllt i all relevant information så kan du trycka på knappen "Skicka" under beskrivningsrutan.
7. Öppna sedan upp kundens affärskort och gå till fliken "Ärenden" och tryck på +
.
8. När vi skapar upp ett ärende fyller vi i kortet enligt nedan De gula fälten fylls i automatiskt om du skapat ärendet från affärskortet. Kommer ärendet från en annan avdelning kopplar vi detta till rätt kund och affär. Glöm inte att parkera ärendet ca 7 dagar fram.
Rubriken fyller vi i på samma sätt som ämne i ChargeAmps Zenddesk där vi la ärendet där fyller vi även i Case id från ChargeAmps för att sedan kunna hitta detta i deras portal eller i vår ärende kö om vi får svar i ärendet hos ChargeAmps. Du hittar Case id till höger i den rosa rutan i ChargeAmps Zenddesk
Under problembeskrivningen fyller vi i en sammanfattning om ärendet. Man kan då kopiera in det man skrivit i beskrivnings rutan i ChargeAmps Zenddesk så vi har en snabb sammanfattning till vad problemet är redan när vi öppnar upp ärendet i lime.
Det är alltid bra att fråga kunden hur den vill bli återkopplad t.ex. mail eller telefon. Har vi frågat efter detta noterar vi det under problembeskrivningen.
Finns det historikloggar eller dokument som gäller ärendet sedan innan kopplar vi även dessa till ärendet så vi har allt samlat på en och samma plats.
KLAR!