Skellefteå Kraft

Privat - Hantering av Teksup vid ångrad köp av box

Uppdaterad

Ansvarig för guide: Teknisk Support

Berörda avdelningar: Teknisk Support

Innehåll: När kund ångrat köp går vi igenom stegen nedan

Vi jobbar alltid via ett ärende så vi kan ha allt samlat på samma ställe

1. När kunden vill lämna tillbaka sin laddbox börjar vi med att skicka ett mail till kunden med information om hur kunden ska gå tillväga. (denna information går även att ta muntligt, glöm då inte att lägga en notering i en historiklogg i ärendet)

2. Ändra sedan kundens Affärsstatus till "Avslag" i rullistan på affärskortet och välj sedan orsak i fältet "Avslagsorsak" som dyker upp:

3. Meddela sedan lagret att kundens artiklar kommer komma tillbaka till lagret genom att maila dem via ärendet. Skriv då kundens namn, adress och SO nummer som du hittar på affärskortet.

4. Maila även installatör från och informera att kunden har ångrat sitt köp. Svara då i mailat där vi bokat inatallatör.

5. Parkera sedan ärendet några veckor så vi kan fråga lager eller kund om vi fått in produkten (börja alltid med att kolla med lagret så vi inte gör kunden upprörd)


6. När lagret återkommit till oss med att produkten/produkterna är åter i lagret tar vi upp kundens affärskort och ändrar affärsstatusen till "Avslutad" .

7. När produkten är tillbaka i lagret måste vi även ta bort ordern i D365, börja med att logga in i D365 och byt till bolag SKS i rullistan i det övre högra hörnet.

8. Gå sedan till "Laddboxflöde Teknisk support"  längst ner på startsidan.

9. Sedan Alla försäljningsorder

10. Sök på SO-numret du hittar på kundens affärskort i lime under "Alla försäljningsorder(TS)" markera raden genom att bocka i cirkeln tryck sedan på ta bort högst upp på sidan.

Är det så att "Status" är markerad som "Levererat" måste vi ta kontakt med lagret igen och be dem öppna upp ordern så vi kan ta bort ordern från D365. Maila då från ärendet.

KLAR!

Guide taggad med: Ånger retur
warning Created with Sketch.