Skellefteå Kraft

Teksup - Mejlsvar laddboxar

Uppdaterad

Ansvarig för guide: Teknisk Support

Berörda avdelningar: Teknisk Support

Innehåll: Mejlsvar som Teknisk Support använder

Alla mail vi mailar till kund ska sparas i lime på kundens affärskort!

Installation Bravida:

Ämne: Installation laddbox och lastbalanserare

Hej!

Har en standardinstallation av en | ___ Wallbox 11kW + Perific ___ Lastbalansering till denna kund.

Kund|
Adress|
Postadress|
Telefon|
Epost|

Märk sedan fakturan med:

Laddbox skickas till kund inom 10 arbetsdagar.

Vänligen kontakta kund så snart ni kan för att boka in installation.

Skickar vi mail till Bravida får det inte vara mellanrum mellan | och kommande uppgifter i orderbekräftelsen ovan. Se exempel nedan:

|Rätt

| Fel

Referensen på fakturan där det står "Märk sedan fakturan med:" Där är det viktig att vi skriver LA- innan för att inladdningen i vårt system ska bli rätt när fakturorna ska läsas in automatiskt.

Vid byte av produkt från ChargeAmps:

Mail till kund:

Hej ___,

Jag har just fått svar från ChargeAmps och de kommer att skicka ____ till dig. Jag har bokat elektriker som kommer kontakta er för tidsbokning.

Vänligen säkerställ att ni har fått hem er produkt innan ni bokar tid med installatören.

Om ChargeAmps vill ha tillbaka den felande delen så kommer det finnas en retursedel tillsammans med reservdelen. Retursedel finns då i plastfickan på kartongen, alternativt i kartongen.

Packa då ihop den felande delen i den förpackning som den nya delen kom i. Klistra sedan på retursedeln och lämna paketet på närmsta postombud.


Medföljer ingen retursedel får ni vänligen kassera den felande delen.

Mail till installatör:

Hej,

Denna kund kommer få ett/en ny _____ skickat till sig för utbyte. Kan ni vänligen kontakta kund och boka tid för detta byte?

Vänligen säkerställ att kunden fått hem ersättningsprodukten innan ni bokar tid.

Efter ni gjort bytet packa då ihop den felande delen snyggt i den förpackning som den nya delen kom i. Ring sedan oss på 0910-77 29 66 och meddela det nya serienumret och pinkoden så rätt ____ ligger inne i systemet. Går det inte att ringa vänligen maila oss istället med kundens uppgifter, serienummer och pinkod till teknisksupport@skekraft.se eller testa ringa igen senare.

Lämna den felade delen hos kunden så kunden kan skicka tillbaka denna till ChargeAmps om de vill ha tillbaka produkten.

Märk fakturan med: Case id ____


Teckna avtal vid fakturering:

Har kunden ett fast avtal eller en pågående kampanj och vi är osäkra om vi kan teckna om avtal kan vi skicka någon av dessa mail:  

Kund har ett fast avtal:

Hej____,

Ser att ni nu har installerat en laddbox hemma hos er. Där ingår det ett rörligt avtal med 100kr i avdrag per månad i 3 år. Däremot ser jag att ni har ett fast avtal fram till ______.

Detta avdrag går bara att ta del av på ett rörligt avtal och vi vill inte att ditt fasta avtal ska brytas så du får en straffavgift. Såklart får du ta del av detta avtal när ditt fasta löper ut så det är bara att kontakta oss ungefär en månad innan ditt fasta löper ut så du får ta del av detta avtal.

Återkom i detta mail hur ni vill gå tillväga.


Kund har en pågående kampanj:

Hej____,

Ser att ni nu har installerat en laddbox hemma hos er. Där hade ni önskat avtalet som ingår med 100kr i avdrag per månad i 3 år. Däremot ser jag att ni har ett kampanj på ert nuvarande avtal fram till ______. Dessa avtal går inte ett kombinera med varandra, så vill ni att vi lägger in avtalet som ingår med laddboxen med start i nästa månads bryt, eller vill ni ta del av det avtalet när kampanjen löper ut kan vi lägga in de redan nu eller om ni kontaktar oss ca en månad innan kampanjen ni har idag löper ut.

Återkom i detta mail hur ni vill gå tillväga.


Om kunden har valt avbetalning:

Vi har skapat upp en faktura som kommer skickas ut till dig, denna behöver du inte betala då du har valt en avbetalningsplan via SVEA som vi har lagt upp.

Vänligen godkänn betalningen hos SVEA gnom att signera avtalet med bank - ID via länken på sms: et du fått från SVEA och betala sedan månadsvis till dem.

Vi måste nämligen skicka ut en faktura som vi sedan använder som underlag till skatteverket så du kan se din faktura som ett kvitto.


Otydligt var boxen ska skickas:

Hej,

Ser att du bor på en annan adress mot för där du har önskat installationen av din laddbox.

Vi skickar nämligen ut laddboxen till närmsta bostombud, sen får du som kund hämta ut den och sen se till att den finns på platsen där installationen ska ske vid installationstillfället.

Så det jag undrar är om du vill ha den postad till


Återkom i detta mail var du önskar att vi skickar boxen

Vi saknar faktura för installation av laddbox (skickas till installatören):

Hej,

Vi saknar fakturan för installation av laddbox på adressen:

Om vi inte mottagit fakturan inom 7 dagar behöver vi fakturera kunden enligt standardinstallation och eventuella tillkommande kostnader från er kommer vi inte att ersätta.


Vi saknar faktura för installation av laddbox där kund anlitat egen installatör:

Hej,

Vi saknar fakturan från din installatör för installationen av din laddbox.

Eftersom du anlitat egen elektriker behöver du själv kontakta installatören och be den skicka fakturan till oss för att ta del av avdraget för grön teknik.

Om vi inte har mottagit fakturan inom 7 dagar kommer vi att fakturera dig för hela beloppet på laddboxen exklusive avdrag för grön teknik.


Kund vill avvakta med installation och nekar installation när elektriker hör av sig:

Hej,

Vi har fått information från installatören att du vill avvakta med installationen av din laddbox.

På grund av detta kommer vi inte kunna garantera att installationen utförs och behöver därför be dig att returnera boxen och får då återkomma med en ny beställning när installationen kan utföras.

I lådan finns en returfraktsedel, klistra den på lådan och lämna in hos postombud.
Skulle det saknas en returfraktsedel i din box kontakta oss på: 0910-77 29 66 så hjälper vi dig.

Du är välkommen att beställa en ny box vid ett senare tillfälle.

Ångrat köp av box via sälj där produkt ej lämnat vårt lager: 

Hej ____ ,

Jag har blivit informerad utav min kollega att du ville ångra din beställning av ________ hos oss.

Vi har idag ångrat beställningen, laddboxen hade inte hunnit skickas ut så du kommer inte att debiteras någonting av denna ånger.

Tveka inte att återkomma vid frågor eller funderingar.

Önskar dig en fin dag!

Ångrat köp av box där produkt ej lämnat vårt lager: 

Hej ____ ,

Tack för ditt mail,

Vi har idag ångrat beställningen, laddboxen hade inte hunnit skickas ut så du kommer inte att debiteras något för någonting av denna ånger.

Tveka inte att återkomma vid frågor eller funderingar.

Önskar dig en fin dag!

Ångrat köp av box där produkt skickats till kund som inte är uthämtad från postombud:

Hej ____ ,

Tack för ditt mejl,

Jag meddelar vårat lager att du ångrat ditt köp och att din laddbox kommer att skickas tillbaka till oss.

Hämtar du inte ut dina produkter från postombudet kommer den att skickas tillbaka till vårat lager.

Lämnar du kvar produkterna på postombudet kommer du få notiser att produkten ska hämtas ut, vill du skippa detta kan du plocka ut produkten, öppna upp paketet för att hitta en retursedel på insidan.

När du sedan öppnat upp paketet och hittat retursedeln kan du försluta paketet, klistra på retursedeln och lämna in paketet på postbudet på nytt.

Önskar dig en fin dag!

Ångrat köp av box där produkt skickats till kund:

Hej ____ ,

Tack för ditt mejl,

Jag meddelar vårat lager att du ångrat ditt köp och att din laddbox kommer att skickas tillbaka till oss.

Inne i paketet hittar du en retursedel som du kan använda för att skicka tillbaka produkterna.

När du sedan öppnat upp paketet och hittat retursedeln kan du försluta paketet, klistra på retursedeln och lämna in paketet på postbudet på nytt.

Har retursedeln löpt ut eller hittar du den inte är du varmt välkommen att kontakta oss så kan vi ta fram en ny åt dig.

Önskar dig en fin dag!

Mejl till lager vid ånger av köp:

Denna kund har ångrat sitt köp av _______ :

SO1000000

Namn Namnsson
Adress
12345 Ort
0701234567
mejl@mejl.se

När produkterna anlänt till lagret kan ni lägga tillbaka dessa på hyllan och sedan meddela oss att de är åter i lager.


Mailsvar till lager vid kredit av faktura:

Hej,

Vi kommer kreditera: SO100XXXX så den kommer komma in på ordern i D365 på nytt, men det är ingenting som ska skickas ut till kund.


Mail till lager företagsbeställning:

Hej,

____ skulle vilja beställa detta:

Namn på produkt och antal.

Skickas till:

Företagets namn
Gata 123
123 45 ort
Namn till kontaktperson

0701234567 - telefonnummer till kontaktperson
mail@mail.se - mail till kontaktperson 

(Vill kunden ha godsmärkning eller liknade fyller vi även i detta)


Mail till lager vid beställning till Jönköping energi:

Hej,

Jönköping energi har beställt enligt nedan:

Namn på produkt och antal. (eventuell info om Jönköping energi beställt pall av laddare och de ska skickas direkt från ChargeAmps)

Gata 123
123 45 ort
Referens: 
Märkning - Inköpsorder:

Godsmärkning - Fri rad: Lager - Ljungarum / Ladd

Guide taggad med: mail mejl svar
warning Created with Sketch.