MKA Lime
I Lime kommer det in olika ärenden från andra avdelningar till oss, oftast kundservice och privatsälj. Ärenden har olika ämnen för att vi ska få en lättare överblick. Klicka på länken för att komma till manualen.

Välj fliken ärenden och aktiva ärenden för mig och min ärendekö. För att lättare se otagna ärenden kan du under Åtgärdas av välja tomma, och under ärendefärg väljer du "innehåller inte" och skriver parkerat. Du kan även sortera efter datum så gamla ärenden inte hamnar mellan stolarna. Nu bör du ha en bättre översikt över limeärenden som inte är hanterade.

Ångra avtal
Om kunden vill ångra sitt avtal, det vill säga hela leveransen ska upphöra. Manualen för hur du ska hantera detta hittar du här.
Ångra pris
Om kunden har tecknat ett nytt avtal eller ska ha kvar sitt nuvarande avtal men ska ha kvar leveransen blir det ett ärende om att ångra pris. Härfinns manualen.
Ändra startdatum
Kunden vill ändra startdatum på sin leverans. Manualen hittar du här.
Inflytt
Ibland blir leverantörsbyten avvisade pga att nätavtal saknas. När kunden då hör av sig till KS och har tecknat nätavtal läggs ärenden på Inflytt. Manualen hittar du här
Kompensation
När vi har gjort fel och kunden kräver kompensation. Manualen finns här.
Fullmakt
Ärenden som gäller ändringar, ånger eller funderingar kring fullmakter. Här hittar du mer info.
Avtalsbrott
Kunden lämnar oss men har ett fast avtal som bryts. Lägg in engångstjänsten tidigast 4 dagar före brytdatumet eftersom det först då är för sent för kunden att ångra sitt avtalsbrott. Här finns manualen för avtalsbrott som hanteras via rapporten.
Avsluta tillägg
kommer
Mätvärden
Frågor kring tex saknade mätvärden eller kontroll mot nätbolag. Här finns manualen
Övrigt MKA
Specialfall som inte passar in i övriga ämnen som tex förväxlade anläggningar eller funderingar kring vad som har hänt med avtalet.
- Ärende med rubrik "Lägg till Bra miljöval till priset av 0,875 öre/kWh inklusive moms". Manual finns här.
