MKA Lime- ångra avtal
Om hela leveransen ska ångras, det vill säga att kund inte vill ha något avtal alls med oss så ska vi skicka Z03C till nätbolaget. Dubbelkolla alltid i Limeärendet och i webavtalet att inget annat avtal hos oss ska gälla istället. Om du ser att startdatumet i alla avtal redan har varit och det finns ett nyare avtal, så har det valts fel ämne och ärendet ska då behandlas som ångra pris istället.
Öppna avtalet i webavtal och i alla avtal i D365. Har avtalet inte exporterats till lime så behöver vi bara ändra avtalsstatusen till ångrat och skriva en kommentar. "Ångrat enl lime xxxx/ namn ÅÅMMDD"
- Är avtalets status en av dem gulmarkerade i skärmklippet behöver du bara ändra till ångrat
- är avtalsstatus "inkvitterat i XLN" eller "tidigare inkvitterad i XLN" måste du skicka en cancellering i D365
- när det gäller de andra statusarna så måste du först kolla under "visa historik" till vänster. Har avtalet varit inkvitterat i XLN tidigare så måste du skicka en cancellering. Har avtalet inte gått iväg kan du bara ändra till ångrat och skriva en kommentar i webavtalet och limeärendet.
Skicka en cancellering- Z03C
Kopiera anläggningsid och gå till alla avtal i D365. Sök fram anläggningen och välj Marknadskommunikation, klicka på ”Annullera leverantörsbyte”. Kontrollera att datumet stämmer och klicka därefter på ”OK”. Avtalsstatus ändras nu till ”annullering skickad”. Skriv en notering i scenarieloggen (du kan för enkelhetens skull kopiera din notering från webavtalet).
Skriv en historiklogg i Limeärendet och avsluta ärendet, eller lägg tillbaka till personen som skapade ärendet om det önskas.
Du behöver inte vänta tills vi har fått in en Z04C av nätbolaget, skickade annulleringar bevakas på arbetsytan MKA Leverantörsbyten 3.0