Lägg upp delbetalning via Svea – Privat
Ansökan skapas av teknisk support efter installationen när installatörsfakturan har kommit.
Logga in med din egen mejladress och lösenord via:
Klicka på ”Skapa ny ansökan” och fyll:
- Mobilnummer
- Lånebelopp
- Personnummer
Välj ett eller flera betalalternativ.
Om vi väljer flera alternativ så kan kund välja att godkänna det som passar kund bäst.
Klicka på ”Skicka ansökan till kund”
När kund har signerat ansökan via bank-ID behöver vi godkänna leveransen för att få pengarna utbetalda från Svea.
Lägg ett ärende i lime till ärendekö "P&T - Teknisksupport" med en påminnelse att "godkänna leveransen" hos Svea och parkera i några dagar. Fyll även i kundens personnummer i Problembeskrivningen för lättare hantering i framtiden.
Mejla även kunden och informera om att den kommer få ett sms där det behöver godkänna ansökan med bank-ID:
Mejlmall:
Vi har skapat upp en faktura som kommer skickas ut till dig, denna behöver du inte betala då du har valt en avbetalningsplan via SVEA som vi har lagt upp.
Vänligen godkänn betalningen hos SVEA gnom att signera avtalet med bank - ID via länken på sms: et du fått från SVEA och betala sedan månadsvis till dem.
Vi måste nämligen skicka ut en faktura som vi sedan använder som underlag till skatteverket så du kan se din faktura som ett kvitto.
Ha en fin dag,
När ärendet dyker upp, följ steg nedan:
Klocka på Ansökningar > Skapade ansökningar > Personnummer och sök upp kunden.
Klicka på "Godkänn leverans"
KLART!
Priser på avbetalning:
Administrationsavgift*: 55 SEK
Uppläggningsavgift*:
3 månader: 295 SEK
6 månader: 395 SEK
9 månader: 495 SEK
12 månader: 595 SEK
*Uppläggningsavgiften debiteras kunden för en gång och det syns på första fakturan, medan administrationsavgiften är med på varje faktura fram till att kund har betalat klart.