Teksup -Teckna laddbox avtal efter installation - befintlig kund
Ansvarig för guide: Teknisk Support
Berörda avdelningar: Teknisk Support
Innehåll: Hur vi tecknar avtal efter vi hanterat fakturan från installatör.
1. Börja med att kolla på kundens affärskort och se om kunden önskar ett avtal, då ska det stå avtal under rutan förfrågan
2. Tryck sedan på kundens namn så du hoppar in på individkortet.
3. Kolla sedan under kundavtal
4. Där ser du vad kunden har för avtal i dagsläget på anläggningen avtalet ska tecknas in på. Detta ska då matchas med de avtalet vi ska teckna in på kunden om det är rörligt eller timavmätt.
5. Markera och dubbelklicka sedan på raden för anläggningen för att öppna upp sidan för just denna anläggning
6. Klicka sedan på "Länkar" till vänster i lime.
7. Tryck sedan på "Skapa webbavtal"
8. Du kommer då länkas till en Webbsida, i rullistan vid "Välj erbjudande" välj då "laddbox + elavtal, standard" i rullistan.
9. Bocka sedan i "Rörligt elpris" eller Timpris" beroende på vad kunden hade sedan innan i steg 4.
10. Välj sedan "Brev / Digital brevlåda" i rullistan under fältet "Adress dit fakturan ska skickas"
11. Bocka sedan i "Ingen" under "spara avtal" och tryck sedan på Teckna avtal i samma ruta
12. Kopiera sedan kundens personnummer under "Personupplysningar" och öppna sedan webbavtals sidan.
13. Klicka in på fliken avtal
14. Fyll i kundens personnummer under "Pnr/orgnr" som du kopierat i steg 12 och klicka på "Sök", klicka sedan in på de ID som är längst ner (detta är lila markerat när du just lagt in rabatten) där kampanjkoden är laddbox.
15. En ny sida kommer då öppnas. Byt då Startdatum till nästkommande månads bryt under "Start" lägg en kommentar med "Bytt startdat till 2025-03-01/(DINA 4 BOXTÄVER)"m och tryck sedan på "Spara och stäng"
KLART!