Privat - Hur lägger vi in en ny artikel efter kund redan beställt.
Ansvarig för guide: Teknisk Support
Berörda avdelningar: Teknisk Support
Innehåll: Hur vi lägger till produkten i lime så den hamnar på samma order. Är det så att man lägger till en ny artikel och exporterar den utan en produkt som "låser" den så skickas det automatiskt ut en faktura till kunden utan någon grön teknik.
1. Kunden kontaktar oss via mail eller telefon och vill lägga till en produkt så skriver vi in detta i historiken om den ringt in annars sparar vi ärendet/mailet på kundens affärskort så det går att följa upp i framtiden.
2. Gå då in på "Affärsartiklar" och tryck på + under affärskortet.
3. I rutan som dykt upp lägg då till önskad artikel i rullistan
4. Välj sedan "Redo för fakturering" i rullistan under Exportstatus
5. Öppna sedan upp D365 och byt till bolag SKS.
6. Gå sedan till "Laddboxflöde Teknisk support" längst ner på startsidan.
7. Klicka sedan "Alla försäljningsorder"
8. Sök på SO-numret under "Alla försäljningsorder(TS)" i D365. Du hittar SO-numret i kundens affärskort under "Xellent Order ID"
9. Sedan klickar du på ordernumret som på bilden nedan för att komma in i själva ordern.
10. Markera sedan raden för "Grönt teknikavdrag" sedan "Ta bort" för att göra det så tydligt som möjligt för den som sedan fakturerar när vi fått fakturan från installatör.
11. Gå sedan tillbaka till kundens affärskort i Lime och byt exportstatus till "Exporterad för leverans" Service för att göra detta så tydligt som möjligt för den som fakturerad.
12. Gå sedan till "Affärsartiklar" och öppna upp artikeln genom att dubbelklicka på raden med artikeln "Grön teknikavdrag"
13. Bocka sedan ur att artikeln är exporterad sedan på "Spara stäng".
Klar!