Nytt flöde offert till försäljningsorder - Teksup
När säljarna har skapat ett affärskort så tar teknisk support över:
Lägg till affärsartikel milersättning, ändra pris på Standardinstallation laddbox till 4800 kronor, kontrollera att pris Totalsumma laddbox med avdrag stämmer med pris till kund.
Kontrollera att kundens E-post och Mobiltelefon på individkortet stämmer överens med beskrivningen i affärskortet. Finns det ett gammalt "Telefon"- nummer så tar vi bort det. Annars kan det bli fel telefonnummer som SMS om att "paket finns att hämta" skickas till.
Kontrollera att priset i affärsartiklar stämmer med eventuell kampanjkod.
Ändra affärsstatus från offert till avtal:
Kontrollera att orderbekräftelse är skickad till kund under historik:
När detta är gjort så ändrar vi exportstatus till "Redo för leverans"
Ordern exporteras då till D365 som en försäljningsorder till lagret för att plocka och skicka beställningen.
För att hitta limes ordernummer klicka här:
OBS. Det är fakturaadressen på individkortet som följer med på försäljningsordern. Om adressen på individkortet inte stämmer överens med fakturaadressen så behöver vi ändra denna manuellt. När affären i lime står som "Exporterad för leverans" så finns den att hitta i D365 under försäljningsorder.
Öppna försäljningsordern i D365 och ändra här:
Nu kommer lagret packa och skicka ordern!
Boka installatör:
Installatörsportalen är inte helt 100% redo för att användas. Vi fortsätter därför skicka AO till installatör via mejl. Följ guide: https://skekraftsupport.kb.kundo.se/guide/boka-installator-laddbox-privat?category=allmant
Skapa ett enegic-konto:
Om kund har köpt en lastbalanserare av märket enegic så behöver en användare skapas.
Följ guide: https://skekraftsupport.kb.kundo.se/guide/privat-lagga-in-en-anvandare-pa-enegic