Skellefteå Kraft

MKA Lime- Ångra pris

Uppdaterad

Berörda avdelningar: MKA

Innehåll: Hantera Lime ärenden Ångra pris

Länkar: http://webapppdw1/webavtal/

Information: 

Ibland vill kunderna ångra ett avtal men behålla leveransen hos oss. KS väljer då att ångra avtalet via knappen "Ångra pris" och ett Lime ärende skapas. 

Inledning 

Öppna ärendet i Lime, det kommer att ha rubrik "MKA Ångra pris start YYYY-MM-DD". Det finns en länk till webbavtalet som ska ångras, om kunden har tecknat ett nytt avtal som ska ersätta det ångrade avtalet så ska KS ha skrivit det i problembeskrivningen. Om det inte finns något nytt avtal så ska kunden återgå till sitt tidigare befintliga avtal.

Öppna avtalet som ska ångras: 

Leta reda på kontraktet i D365. Ta bort de kontraktsdelar som ska ångras. 

Ändra status i webavtal till "Ångrat" samt skriv en kommentar "ångrat enligt Lime/ sign+datum" och spara. 

När avtalet är ångrat och ärendet hanterat, skriv en historikpost i Lime och avsluta ärendet.

  • Ofta vill kunderna bara ändra pris på ett fastprisavtal och då behöver du bara ändra priset i kontraktsdelarnas prisstyrning men tänk på att även ändra avtalsid samt kampanjkod om nödvändigt (textfält 1 och 2) annars fastnar det i någon av rapporterna.
  • Vill kunden ändra från fastprisavtal till rörligt eller timprisavtal (eller tvärtom) så behöver du ta bort kontraktsdelarna och lägga in det nya avtalet. Det nya avtalet behöver hanteras manuellt eller kan inkvitteras med automatimporten beroende på vilken status avtalet har.
  • Vill kunden inte ha något nytt avtal utan behålla sitt tidigare befintliga avtal så tänk på att ta kontrollera slutdatum på alla kontraktsdelar så det stämmer med det specifika avtalet.
Guide taggad med: avtal och kontrakt MKA Lime ångra pris webbavtal
warning Warning.