Skellefteå Kraft

Rutin vid byte av pris efter köp på laddbox

Uppdaterad

Bakgrund:

Denna guide är skapad för att information mellan avdelningarna ska ske korrekt så kunden kan känna sig bemött på ett proffsigt sätt så alla berörda avdelningar tagit emot samma information.

Sälj:

Går vi ut med en kampanj på en laddbox informerar vi kundservice genom att skicka mail till infokundservice@skekraft.se samt teknisk support teknisksupport@skekraft.se så de har informationen om kund ringer in till dem.

I denna information meddelar vi hur de funkar kring de som köpt box och vill få det lägre priset.

Samt hur vi gör kring de som beställt box men inte installerat och vill byta till den den boxen på kampanj om det är en annan modell. Kunden har ångerrätt i 14 dagar från att kunden har hämtat ut boxen , för att kontrollera detta lägg då ärende till teknisk support

Kundservice:

Lova inget till kunden, det behövs kontrolleras om kunden redan installerat box, ångerrätten gått ut eller liknande

Ringer en kund in och vi har sålt en laddare till en kund och de vill ändra pris pga en kampanj som kom efter kund köpt boxen lägg då över ärendet till P&T - Teknisksupport så tar de hand om detta.

Notera då vad kunden har sagt.

warning Created with Sketch.