Vad händer efter vi skickat ut en offert - Solceller Privat
Vill kunden gå vidare med offerten ber vi kunden maila in detta till oss så vi kan få detta dokumenterat skriftligt. Detta sparar vi på kundens affärskort, har vi mailat från kundens affärskortkommer detta automatiskt sparas på affärskortet.
1. Vi börjar med att lägga upp kunden i Asana.
2. Där lägger vi in bla: layoutbild, huvudsäkring, beräkningsfilen, paneltyp & antal, mått använda för layout och kontaktuppgifter och lämnar sedan över till installatören för platsbesök
3. När installatören varit ute på platsbesök återkommer de i Asana med underlag från platsbesöket där kan korrigeringar i offerten ske. (sker ingen korrigering hoppa till steg 7)
4. Vi ringer då kunden och informerar kund om eventuella korrigeringar.
5. Vi korrigerar sedan priset i beräkningsfilen som ligger under kunden i Asana.
6. Vi skickar sedan ut en ny skarp offert till kund kund med det nya priset.
7. Vi flyttar sedan över kundens kort i Asana till "signerade avtal" där det blir installatörens ansvar att boka tid för installation samt beställa materialet.
8. När installationen är gjord flyttar installatören kunden till "färdigt" i Asana och fakturerar sedan Leverans och support.
9. När Leverans och Support fått fakturan från installatör kontrollerar de att den stämmer överens med beräkningsfilen och fakturerar sedan kunden efter den skarpa offerten. Där av är det viktigt att all information om kunden finns både i Asana och Lime.
Klar!