Skellefteå Kraft

Rutin vid kreditering av faktura eller ånger av laddbox

Uppdaterad

Ej hanterad Försäljningsorder :

Teknisk Support lägger till /tar bort rader i D365 och säkerställer så att även Lime uppdateras

Ex: tas en rad bort på försäljningsordern måste samma göras på order i Lime.


Artiklarna är levererade på Försäljningsorder:

  • Teknisk Support får meddelande från kund att kund ångrat köp och ska skicka tillbaka produkten till lagret med hjälp av medföljande retursedel. Finns ingen retursedel eller har retursedeln löpt ut kan Teknisk Support efterfråga retursedel av lagret. Teknisk Support meddelar att retur är på väg till lagret genom att maila till laddbox@skekraft.se.
  • Vid retur ansvarar förrådet att produkten kommer in i lager och säkerställer att produkten går att använda i annan order, samt att systemmässigt leverera in artiklar tillbaka in i saldot.
  • Efter det meddelar lagret till teknisksupport@skekraft.se att varan är inkommen i lager och godkänd.
  • Teknisk support addera eller tar bort det som ska ändras på försäljningsordern och meddelar förrådet ifall ny eller annan artikel ska levereras.


När en försäljningsorder är fakturerad

  • En kredit skapas efter att eventuell retur är mottagen och godkänd av förrådet meddelar Teknisk Support.
  • Teknisk Support meddelar fakturaavdelningen genom att skapa upp ett ärende via kundens affärskort med försäljningsorder numret att kredit ska göras. Fakturaavdelningen återkopplar till Teknisk Support genom att lägga över ärendet till Teknisk Supports ärende-kö när kredit är gjort.
  • Teknisk Support gör rättning i lime & D365 eller läser in ny order.
Guide taggad med: Ånger lager retur kreditera
warning Created with Sketch.