Företagsmarknad - Klagomål och önskemål
Ansvarig över guide: Företagsmarknad
Berörda avdelningar: Företag
Innehåll: Denna guide beskriver hur vi ska hantera klagomål och önskemål som inkommer från våra kunder. Även hur vi tar dessa vidare till berörda processer eller avdelningar.
Information:
Om ett klagomål eller önskemål inkommer, följ nedan steg:
1. Gå in i Företagsmarknads teams under kanalen som heter "Önskemål/Klagomål från kunder"
2. Lägg in klagomål under "klagomål"
3. Lägg in önskemål under "önskemål"
4. Ansvarig sätts på alla klagomål/önskemål som tar det vidare till berörd avdelning om det inte gäller något som vi direkt kan påverka.
5. Lösning läggs till under respektive klagomål/önskemål under vår teamskanal som heter "Önskemål/Klagomål från kunder"
En viktig fråga att ta hänsyn till är Skellefteå Krafts förhållande till den negativa påverkan, det vill säga om vi har orsakat eller bidragit till den, eller om den är direkt kopplad till vår verksamhet genom en affärsförbindelse. Det avgör hur vi ska hantera påverkan och om vi har en skyldighet att gottgöra eller bidra till gottgörelse.
Läs rutin för Gottgörelse i powerdocs: 1276979
Är du osäker på hur gottgörelse ska hanteras, stäm av med samordnare eller chef.
